Wat is de Souplessemethode:

Schrap 80% van je duurlopen en verbeter je prestaties!

De Souplessemethode is een trainingsmethode waarbij de nadruk ligt op ontspannen hardlopen. De souplessemethode bestaat voornamelijk uit extensieve intervaltraining (snelle stukken hardlopen afgewisseld met stukken rustig hardlopen en wandelen) in plaats van de non-stop duurlooptraining. Door op deze manier een aantal van uw (lange) duurlopen in stukjes te knippen kunt u de kwaliteit van uw training verhogen; de Souplessemethode doet dit op een uitgekiende en succesvolle manier.

De methode wil een reactieve, veerkrachtige manier van hardlopen bevorderen.

Behalve wisselduurlopen voor bepaalde doelen worden er geen lange langzame duurlopen toegepast in tegenstelling tot de meer traditionele manier van hardloop trainingen.

Voor velen is het een andere, leukere, slimmere en minder vermoeiende manier van hardlopen.

https://www.hardlopen.nl/artikelen/training/boek-het-duurloopmisverstand-openbaring-voor-veel-lopers

 Enkele reacties:

'Ik doe elke zaterdag mee met het vaartspel onder leiding van Egbert en het mooie van dit vaartspel is dat het afwisselend en uitdagend is en inderdaad oefeningen afwisselen met korte en soms langere stukkend hardlopen. Ik merk dat ik hierdoor sterker ben geworden met meer uithoudingsvermogen '

 'Vorig jaar rond november gestart met het trainen op basis van de souplessemethode. Voornamelijk omdat het 'lekker lopen' niet meer wilde, het tempo achteruit i.p.v. vooruit ging en de lol van het lopen verdween. Om door te blijven gaan toch een doel gesteld en gestart met trainen conform schema gebaseerd op deze methode. Door vele variatie en het juist ook langzamer leren trainen de lol en ritme kunnen herpakken.'

'Heerlijk gelopen samen met (fietsende) coach Egbert! Egbert, super bedankt! Mede dankzij jouw enthousiasme heb ik het ook weer hervonden!'

 'Heb zelf meer dan 30 jaren met de jeugd en volwassenen gewerkt, en kan wel zeggen dat het werken met de jeugd moeilijk is. Neem mijn pet af voor Egbert, die de jeugd zo stimuleren kan om looptraining te volgen.'

 

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
31